rezareza1149@gmail.com خراسان رضوی مشهد

بهترین و آسان ترین روش برای دریافت تنظیمات اینترنت رایتل

بهترین و آسان ترین روش برای دریافت تنظیمات اینترنت رایتل

اگر کاربر رایتل هستید و برای استفاده از اینترنت سیم کارت با مشکل مواجه شدید، در این مقاله از فایل34 تلاش می‌کنیم تا ارائه کوتاه‌ترین راه حل‌ها به شما آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی تنظیمات اینترنت رایتل را به تنهایی انجام دهید و از آن با کم‌ترین ایراد ممکن استفاده کنید.

 

 

دریافت تنظیمات اینترنت رایتل

درست است که سیم کارت‌های رایتل به دلیل خدماتی که در بخش اینترنت دارند، یکی از پرطرفدارترین سیم کارت‌های ایرانی محسوب می‌شوند، اما برای اینکه بتوانید از اینترنت رایگان رایتل استفاده کنید؛ باید ابتدا تنظیمات لازم را انجام دهید تا در ادامه بتوانید از قابلیت‌ها و ویژگی‌های تنظیمات نت رایتل استفاده کنید. نکته اینجاست که تنظیم اینترنت در اندروید با نسخه iOS تفاوت دارد؛ به همین منظور در این بلاگ شما با هر دو روش دریافت تنظیمات آشنا می‌شوید.

تنظیمات اینترنت رایتل در ایفون

تنظیمات اینترنت رایتل در ایفون

تنظیمات اینترنت Rightel برای ایپد کاملا با تنظیمات اینترنت رایتل در ایفون به دلیل یکسان بودن نوع سیستم عامل کاملا برابر است؛ به همین دلیل تفاوتی نمی‌کند که از گوشی آیفون استفاده می‌کنید یا از یکی از تبلت‌های سیم کارت خور اپل زیرا در هر صورت باید طبق مراحل مورد نیاز برای دسترسی به نقطه دستیابی كد عمل کنید.

  1. وارد بخش تنظیمات گوشی Settings شوید.
  2. گزینه Cellular را انتخاب کنید.
  3. صفحه جدید Cellular Data Network برای شما باز می‌شود.
  4. در صفحه جدید روی گزینه APN ضربه بزنید تا بخش نوشتاری فعال شود.
  5. در بخش نوشتاری عبارت RighTel را وارد کنید.
  6. اگر اینترنت گوشی تا به حال خاموش بوده، آن را روشن کنید؛ اگر هم نت رایتل تا قبل از انجام مراحل تنظیمات اینترنت همراه رایتل روشن بوده است؛ یک بار آن را خاموش کنید و دوباره روشن کنید تا تنظیمات اینترنت خط رایتل به درستی انجام شده باشد.

 

تنظیمات اینترنت رایتل اندروید

تنظیمات اینترنت رایتل اندروید

اگر از گوشی با سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید و داخل آن سیم کارت رایتل قرار دادید و در حال حاضر با نحوه اتصال و سرعت اينترنت مشکل دارید، بهتر است تا طبق مراحل زیر عمل کنید.

  1. وارد تنظیمات شوید. روی آیکون چرخ دنده ضربه بزنید تا صفحه جدید باز شود.
  2. حال باید وارد صفحه ارتباطات بشوید، پس روی Connections ضربه بزنید.
  3. گزینه Mobile networks را انتخاب کنید.
  4. در این صفحه نوبت انتخاب Access Point Names یا همان گزینه نقطه دستيابي اينترنت گوشي رسیده است.
  5. روی Add ضربه بزنید.
  6. گزینه APN را انتخاب کنید.
  7. در پنجره ایجاد شده عبارت RighTel را وارد کنید.
  8. اینترنت گوشی را یکبار خاموش و روشن کنید. منطقی است تا بعد از خاموش و روشن کردن تنظیمات اینترنت رایتل 4g بتوانید از نت رایتل استفاده کنید.

كد دریافت تنظیمات (دریافت تنظیمات اینترنت خط رایتل در SMS)

برای دریافت پیامک نیازی نیست تا مراحل پیچیده‌ای را انجام بدید؛ تنها کافیست با همان سیم کارت رایتل به شماره 2020 پیامکی حاوی کلمه net بفرستید. دقت کنید که این کلمه را به صورت فارسی یا به زبان دیگری ننویسید یا در کنار آن Space و حرف و عدد دیگری نباشد. معمولا بعد از ارسال کلمه net یک SMS جدید دریافت می‌کنید که در آن دستور عملی قرار گرفته است که کد تنظیمات اینترنت رایتل (4G،4.5G، 5G،3g) را به شما آموزش داده است. مطابق راهنمای نوشته شده در SMS دریافتی رفتار کنید تا نت رايتل برای شما فعال شود.

هنگامی که می‌خواهید از روش پیامک زدن به شماره 2020 جهت درست کردن تنظیمات رایتل در بخش اینترنت استفاده کنید؛ نیازی نیست که نگران سیستم عامل گوشی باشید یا سایت‌ها را بالا پایین کنید که آیا SMS زدن باعث ایجاد مشکل در گوشی آیفون یا اندرویدی من می‌شود، یا خیر؛ زیرا با هر دو سیستم عامل آی او اس و اندروید می‌توانید به شماره 2020 اس ام اس کنید و عبارت NET را بفرستید.

 

چگونه برای رایتل اینترنت بگیریم؟ تنظیمات اینترنت خط رایتل از کجا شروع می شود؟

اگر قصد افزایش سرعت اینترنت یا به طور کل قصد فعال کردن تنظیمات نت رایتل را دارید، می‌توانید از طریق روش‌های زیر برای کارهای گفته شده، اقدام کنید.

  • در قسمت شماره‌گیر گوشی اندرویدی یا آی او اسی خود، کد دستوری ستاره 200 مربع (#200*) را شماره گیری کنید.
  • برای خرید نت رايتل برای گوشی به وب سایت رسمی رایتل مراجعه کنید.
  • دانلود اپلیکیشن رایتل من و خرید از طریق اپلیکیشن
  • استفاده از سامانه رایتل من

 

سخن آخر

استفاده از سيمكارت رايتل یکی از اتفاق‌های رایجی است که در چند سال اخیر دیده شده است. اگر در فکر خرید سيم كارت رايتل هستید یا سیم کارت رایتل دارید و به دنبال دریافت تنظیمات نت آن هستید، می‌توانید از طریق بخش تنظیمات گوشی (تفاوتی نمی‌کند که گوشی اندروید باشد یا آی او اس) یا از طریق پیامک زدن به شماره 2020 اقدام کنید. در صورتیکه تا به امروز این ترفند به شما کمک کرده تا تنظیمات اینترنت 4g و (4.5G، 5G،3g) را فعال کنید و از فعالیت و افزایش سرعت اینترنت لذت ببرید؛ می‌توانید نظرات خود را در قسمت نظرات کاربران بنویسید و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

چگونه برای رایتل اینترنت بگیریم؟

از روش‌های مختلفی مانند کد دستوری ستاره 200 مربع، اپلیکیشن رایتل من و استفاده از سامانه رایتل می‌توانیم به راحتی برای سیم کارت رایتل خود اینرنت بخریم.

چطور اینترنت رایتل را فعال کنیم؟

برای مثال فعال کردن تنظیمات اینترنت رایتل برای گوشی شیائومی یا سامسونگ که اندرویدی هستند، با آیپد و گوشی آیفون متفاوت است؛ به همین دلیل برای فعال کردن ابتدا باید بدانید که سیستم عامل گوشی شما چیست تا بعد از آن بتوانید مطابق راهنمای تنظیمات اینترنت رایتلی که ما در بخش‌های بالاتر مقاله توضیح داده‌ایم، رفتار کنید و مشکل قطعی اینترنت سیم کارت رایتل خود را حل کنید.

درباره این مطلب نظر دهید !