rezareza1149@gmail.com خراسان رضوی مشهد

آموزش نحوه تمیز کردن کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر

 

اگر با لپ تاپ یا کامپیوتر زیاد کار می‌کنید قطعا کیبورد شما زیاد کثیف می‌شود و اگر کیبورد خود را هر چند مدت یک بار تمیز نکنید، احتمال خرابی آن تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند و همچنین ممکن است این موضوع باعث آلوده شدن محیط شود. در ادامه این مطلب ما قرار است به تمیز کردن کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر بپردازیم و روش ساده انجام این کار را به شما آموزش دهیم.

 

 

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر با چند روش ساده

تمیز کردن کیبورد لپتاپ یا کامپیوتر کار دشواری نیست و در چند مرحله ساده می‌توانید این کار را انجام دهید. قبل از پرداختن به مراحل چند نکته مهم را در نظر داشته باشید.

 

 

 

  • قبل از تمیز کردن کیبورد حتما لپ تاپ یا سیستم را خاموش کنید.
  • برای تمیز کردن کیبورد اصلا از دستمال کاغذی استفاده نکنید.
  • برخی از کیبوردها امکان خارج کردن دکمه‌ها را دارا هستند. برای اطلاع از این موضوع دفترچه لپ تاپ یا کیبورد خود را مطالعه کنید.

 

 

کیبورد یا لپ تاپ را برعکس کنید

کیبورد یا لپ تاپ خود را برعکس کرده و به آرامی آن را تکان دهید تا ذرات گرد و غبار بزرگ و یا آشغال‌های وارد شده به کیبورد از آن خارج شوند. توجه داشته باشید که نباید لپ تاپ را به صورت بسیار سریع و محکم تکان دهید و باید این مرحله را به آرامی پشت سر بگذارید.

از اسپری هوا استفاده کنید

در این مرحله باید از اسپری هوا استفاده کنید. اسپری هوا را بین کلیدها استفاده کرده و آن را سراسر کیبورد لپ تاپ یا کامپیوتر جابجا کنید تا تمام گرد و خاک از داخل کیبورد خارج شود. توجه داشته باشید که نباید اسپری هوا را خیلی نزدیک به کیبورد بگیرید و حتما فاصله استاندارد و معقولی مانند ۴ سانتی‌متر را رعایت کنید.

 

 

 

 

 

 

از دستمال نانو کمک بگیرید

پس از اسپری کردن هوا به روی کلیدها نوبت آن است که از دستمال نانو کمک گرفته و به خوبی کلید‌ها و فضای بین آن‌ها را تمیز کنید. دقت داشته باشید که دستمال نانو نیازی به خیس کردن یا استفاده از مواد تمیز کننده ندارد.

 

از الکل استفاده کنید

اگر زیاد از سیستم استفاده می‌کنید در مراحل تمیز کردن کیبورد کامپیوتر یا لپ تاپ حتما باید از یک یا چند پد الکلی استفاده کنید و کلیدها را کاملا تمیز کنید. کلیدهای کیبورد به مرور چربی انگشتان شما را به خود جذب می‌کنند و آلوده می‌شوند و بهترین راه برای از بین بردن این چربی استفاده از الکل است. ویژگی خوب دیگر الکل این است که اگر حتی به داخل کیبورد هم وارد شود پس از مدت کوتاهی از بین می‌رود و مانند آب به قطعات داخلی آسیب نمی‌رساند.

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ لنوو

فرقی نمی‌کند که به دنبال تمیز کردن کیبورد لپ تاپ ایسوس باشید یا تمیز کردن کیبورد لپ تاپ hp در هر صورت با انجام چند مرحله ساده بالا می‌توانید کیبورد خود را تمیز کنید. نحوه تمیز کردن کیبورد لپ تاپ که در بالا توضیح دادیم در مورد کیبوردهای دسکتاپ هم صدق می‌کند و هیچ تفاوتی در تمیز کردن آن‌ها وجود ندارد.

جمع بندی

در این مطلب به شما نحوه تمیز کردن کیبورد لپ تاپ ایسر یا تمیز کردن کیبورد لپ تاپ دل یا هر برند دیگری را طی چند مرحله ساده آموزش دادیم و اشاره کردیم که شما به غیر از کیبورد لپ تاپ‌ها، برای تمیز کردن کیبوردهای مجزا نیز می‌توانید از این مطلب استفاده کنید.

 

 

 

 

سوالات متداول

چگونه کیبورد لپ تاپ را تمیز کنیم؟

برای این کار شما به دستمال نانو (دستمال کاغذی استفاده نکنید)، اسپری هوا و الکل نیاز خواهید داشت و در چند مرحله ساده می‌توانید کیبورد خود را تمیز کنید.

چرا باید کیبورد لپ تاپ را تمیز کنیم؟

ورود گرد و خاک به مرور زمان می‌تواند به کیبورد آسیب برساند و کار کردن دکمه‌ها را با مشکل مواجه کند. به‌علاوه کثیف شدن کیبورد از نظر بهداشتی نیز اتفاق ناخوشایندی است و شما زمان زیادی را در روز از آن استفاده می‌کنید.

 

 

 

 

درباره این مطلب نظر دهید !